ROK SZKOLNY 2024/2025
REALIZOWANE PROJEKTY:
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny EUROPA I JA
W tym roku uczniowie świetlicy poznawać będą GRUZJĘ
→Regulamin IV edycja projektu edukacyjnego- EUROPA I JA
Symbole narodowe.
Podczas zajęć poznaliśmy symbole narodowe Gruzji.
Bajka, książka, słuchowisko lub film
Zapoznaliśmy się z bajką gruzińską pt. Trzy kłamstwa. Stworzyliśmy ilustracje do przeczytanego utworu literackiego.
Projekt Edukacyjny: POSTAW NA WARTOŚCI
→Regulamin projektu edukacyjnego POSTAW NA WARTOŚCI
KRĄG II
POSTAW NA EKOLOGIĘ
„Zasady znam i stosuje sam- kreatywne zapoznanie uczniów z zasadami segregowania odpadów.
Projekt Edukacyjny: ZABAWA SZTUKĄ
→Regulamin projektu edukacyjnego ZABAWA SZTUKĄ 2024-2025
ZADANIE MIESIĄCA- PAŹDZIERNIK
Międzynarodowy Dzień Kropki
ZADANIE MIESIĄCA- LISTOPAD
“Kolorowe grzyby” – grzyby uznawane są za symbol jesieni. Namalowaliśmy grzyby w formacie XXL, a w swojej pracy zainspirowaliśmy się twórczością Yayomi Kusama.
Projekt Edukacyjny: ŚWIETLICZAKI NA TROPIE … BAŚNI, LEGEND I MITÓW.
⇒Świetliczaki na tropie … 2024/2025 – regulamin
MODUŁ I
„BAŚNIE ZE ŚWIATA”
1.ŻÓŁW GADUŁA- BAŚŃ INDYJSKA
W czasie zajęć poznaliśmy ciekawostki na temat INDII- kraju tańców, sari i niesamowitej muzyki…, ale też kraju ubogich. Zagraliśmy w zabawę ” tak/nie”- mieszkańcy Indii odwrotnie niż my poruszają głową na tak – kręcą głową na boki, na nie kiwają góra- dół. Zabawa podczas tej gry była przednia, śmiechów nie było końca. Zabawiliśmy się także w tradycyjną indyjską grę „jo-jo”. Wysłuchaliśmy baśni pt.: „Zółw gaduła” i już teraz wiemy dlaczego czasem warto milczeć, zwłaszcza wtedy kiedy nie ma się nic mądrego do powiedzenia. Wiemy też zo znaczy dochowanie tajemnicy i jak cenny jest przyjaciel, który potrafi jej dotrzymać. Na koniec wykonaliśmy ilustracje do baśni dwoma technikami plastycznymi- farbami i origami płaskie z koła.
Pozostałe zajęcia:
ROK SZKOLNY 2023/2024
INNOWACJA „ŚWIETLICOWE SPRAWNOŚCI”
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny EUROPA I JA
W TYM ROKU POZNAWANE PAŃSTWO TO RUMUNIA
⇒Regulamin edycja III Projektu EUROPA I JA
ZADANIE 1- SYMBOLE NARODOWE RUMUNII
ZADANIE 2- BAJKA, KSIĄŻKA, SŁUCHOWISKO LUB FILM
Poznaliśmy rumuńską bajkę pt: „Kogut i kura”
ZADANIE 3- SŁOWNIK OBRAZKOWY.
ZADANIE 4- CIEKAWE MIEJSCA
→RUMUNIA – PREZENTACJA NAJCIEKAWSZYCH MIEJSC
ZADANIE 5- ZWIERZĘTA I ROŚLINY
ZADANIE 11- WYSŁANIE POCZTÓWKI Z BĄKOWA DO ORGANIZATORA PROJEKTU.
ZADANIE 7- MUZYKA
→Melodia, do której został wykonany układ taneczny.
ZADANIE 12- STOLICA OCZAMI DZIECKA
ZADANIE 9- LICZBY
ZADANIA 10- SŁAWNI EUROPEJCZYCY
Projekt edukacyjny „W ekologicznym świecie dobrze
bawić się będziecie”
⇒INFORMACJE I ZADANIA- projekt W ekologicznym świecie dobrze bawić się będziecie
WIELKI KONCERT URZĄDZAMY I NA KUBKACH NA NICH GRAMY (MODUŁ I)
Patyczki od lodów pozbieramy i z nich ramki wykonamy. (MODUŁ I)
Obrazki z gazet wycinamy i w pocztówki z nich sklejamy. (MODUŁ I)
PUDŁO W DOMEK ZAMIENIMY I ZABAWĘ URZĄDZIMY (MODUŁ I)
GAZETY ROZCINAMY I PUZZLE Z NICH SKŁADAMY (MODUŁ I)
GAZETY SKŁADAMY W ORIGAMI ZAMIENIAMY (MODUŁ I)
KWIATY Z TEKTURY ZROBIMY I NASZYM BLISKIM JE WRĘCZAMY (MODUŁ I)
PAPIER ŚNIADANIOWY MAMY I GO W KALKĘ ZAMIENIAMY (MODUŁ I)
ROLKI ZBIERAMY I W OZDOBY JE ZAMIENIAMY. (MODUŁ I)
Z PAPIERU KULKI ROBIMY I CELOWAĆ SIĘ UCZYMY (MODUŁ I)
KOPERTY SKŁADAMY I LISTY DO RODZICÓW WYSYŁAMY (MODUŁ I)
WSZYSTKIE ZABAWKI CHOWAMY DZIEŃ FANTAZJI OGŁASZAMY! (MODUŁI)
KSIĄŻKI W SALI NAPRAWIAMY, BO CZYTANIE UWIELBIAMY (MODUŁI)
NAKRĘTKI GROMADZIMY I OBRAZKI Z NICH TWORZYMY (MODUŁ I)
LITERY Z GAZET WYCINAMY, Z NICH NAZWĘ SWEGO MIASTA UKŁADAMY (MODUŁ I)
TEKTUROWE PLANSZE MAMY, KODOWANIE ZACZYNAMY. (MODUŁ I)
KĄCIK PRZYRODY TWORZYMY, W NIM ROŚLINY POSADZIMY (MODUŁ II)
KIEŁKI W SALI WYSIEWAMY I NA ZDROWIE JE ZJADAMY (MODUŁ II)
SCHRONISKOM POMAGAMY I KOCYKI DLA NICH ZBIERAMY (MODUŁ III)
O ptaki zimą dbamy i karmniki im stawiamy (MODUŁ III)
„Świetliczaki na tropie… przysłów”.
⇒Świetliczaki na tropie przysłów – regulamin 2023-24
„Kto pyta, nie błądzi” (komiksy na temat bezpieczeństwa).
Przeanalizowaliśmy wiersz Jana Brzechwy pt.: Kto pyta nie błądzi. Porozmawialiśmy na temat bezpieczeństwa w różnych życiowych sytuacjach, a na koniec wykonaliśmy prace plastyczne dotyczące bezpieczeństwa.
„Aksamity i atłasy nie dodają okrasy.” (Savoir- vivre).
Poznaliśmy zasady dobrego zachowania czytając wybraną przygodę Kuby i Buby z książki pt: ” Bon czy ton savoir- vivre dla dzieci.” Grzegorza Kasdepke. Stworzyliśmy piękne projekty modowe oraz ułożyliśmy krzyżówkę z takimi hasłami jak: uśmiech, życzliwość, lojalność, uprzejmość, grzeczność, dyskrecja. Poznaliśmy znaczenie każdego słowa z krzyżówki.
„Strach ma wielkie oczy.”
Stworzyliśmy wystawę miejsc strasznych oraz namalowaliśmy „swoje” potwory, które (jak dowiedzieliśmy się z zajęć) nie zawsze są straszne. Zapoznaliśmy się z utworem Magdaleny Młodnickiej pt: „Strach ma wielkie oczy”.
„Prawdziwych przyjaciół poznajemy w biedzie”
Podczas burzy mózgów odpowiedzieliśmy sobie na pytanie: Kto to prawdziwy przyjaciel? Co to znaczy być przyjacielem? Jak zachowują się przyjaciele. Stworzyliśmy galerię prac plastycznych prezentujących bajkowych przyjaciół. Następnie w programie paint udało nam się wykonać drobniutki upominek dla przyjaciela- dyplom przyjaciela.
„Diabeł tkwi w szczegółach”
W czasie zajęć dowiedzieliśmy się co to znaczy mieć sokole oko i, że najciemniej jest po latarnią, a następnie zagraliśmy w zabawy polegające na spostrzegawczości i refleksie.
„Jedna jaskółka wiosny nie czyni”.
Poznaliśmy ptaki, które wracają do nas wiosną i zwiastują jej pojawienie się, a następnie wykorzystując różne techniki stworzyliśmy galerie prac prezentującą te ptaki.
„Kłamstwo ma krótkie nogi”
W czasie zajęć zobaczyliśmy, wybraną przez nauczyciela, ekranizację opowiadania „Pinokio”, stworzyliśmy kukiełki oglądanej na ekranie lalki oraz zagraliśmy w quiz prawda- fałsz.
„Gdyby babcia miała wąsy, to by była dziadkiem”
W czasie zajęć zabawiliśmy się w zabawę co by było gdyby- pomysły mieliśmy bardzo ciekawe np.: latające domy, domy do góry nogami, latające ryby a kury zielone… na koniec tego naszego gdybania stworzyliśmy prace prezentujące nasze pomysły.
„Po burzy zawsze wychodzi słońce”
Poznaliśmy różne zjawiska atmosferyczne oraz eksperymenty wykorzystujące wodę i światło, wiemy jak powstaje tęcza. Stworzyliśmy galerię prac „pod parasolem”.
„Co dwie głowy, to nie jedna”
W parach stworzyliśmy prace plastyczne (plakaty, krzyżówki) prezentujące wybrane przez nas przyrodnicze zagadnienia.
„Śmiech to zdrowie”
W czasie zajęć opowiadaliśmy sobie różne dowcipy, wiele z nich zaprezentowaliśmy w postaci skeczu, a na sam koniec zbierając usłyszane kawały stworzyliśmy gazetkę ścienną pt.: ” W krainie dobrego humoru”.
„Twardy orzech do zgryzienia”
W czasie zajęć rozwiązaliśmy wiele łamigłówek matematycznych i już wiemy, że matematyka to królowa nauk. Następnie wykonaliśmy abstrakcję geograficzną dowolną techniką.
Międzynarodowy Projekt Edukacyjny Z KULTURĄ MI DO TWARZY
⇒Z kulturą mi do twarzy IV EDYCJA Zadania
⇒Z kulturą mi do twarzy IV EDYCJA Regulamin
MODUŁ I- W KRAINIE MUZ
„EKOINSTRUMENTY” wykonanie prostych instrumentów muzycznych. (MODUŁ I)
„MOJA ULUBIONA KSIĄŻKA”- przygotowanie plakatów promujących ulubione książki.
„W KRAINIE LEGEND”- poznanie wybranej legendy i wykonanie do niej ilustracji.
„W NIEMYM KINIE”- poznanie historii kina, odgrywanie scenek.
„DZIEŃ KROPKI” – święto kreatywności
MODUŁ II- TU JEST MOJE MIEJSCE
„RAZEM MOŻEMY WIELE”- nawiązane współpracy z OSP w Bąkowie zbiórka plastikowych nakrętek.
„CO WARTO ZOBACZYĆ”- Znalezienie i opisanie wyjątkowego miejsce w swojej najbliższej okolicy.
PEJZAŻE POLSKI- zorganizowanie konkursu plastycznego oraz wystawa prac (Galeria Sztuki Dziecięcej) prezentująca piękno polskiej przyrody.
AKCJA ŻONKILE- włączenie się do akcji organizowanej przez Muzeum Historii Żydów Polskich Polin
ZNANI POLACY- przybliżenie dzieciom postaci znanych Polaków, zapoznanie z ich osiągnięciami. Zajęcia zakończono wykonaniem przez dzieci pracy plastycznej, prezentującej wybraną postać.
MODUŁ III- KOCHAM, LUBIĘ, SZANUJĘ.
„MŁODSI STARSZYM POMAGAJĄ”- burza mózgów na temat pomocy osobom starszym, przygotowanie plakatu ilustrującego pomysł pomocy.
„Z KULTURĄ PRZY STOLE”- rozmowa na temat właściwego zachowania się przy stole, oglądanie filmu na ww temat, stworzenie plakatów.
„NIE MA DZIECI, SĄ LUDZIE”- obchody Ogólnopolskiego Dnia Praw Dziecka
„HEJTOWI POWIEDZ- NIE!”- rozmowa na temat kultury słowa w sieci. Zwróciliśmy uwagę na negatywne skutki hejtu, zapoznaliśmy się ze sposobami radzenia sobie z nimi, obejrzeliśmy film poświęcony tematyce Hejtu oraz stworzyliśmy wspólny plakat- STOP HEJTOWI!
„BEZPIECZNI W SIECI”- Obchody Dnia Bezpiecznego Internetu. Przygotowane zostały przez nas gazetki informacyjne, emblematy na koszulki oraz plakaty.
„JESTEŚMY TACY SAMI” – przeprowadzenie zajęć na temat osób z niepełnosprawnościami. Przeprowadziliśmy zajęcia z okazji Dnia Kolorowej Skarpetki, założyliśmy kolorowe skarpetki, nie do pary jako wyraz życzliwości i solidarności z osobami.
MODUŁ IV- KULTURA ŚWIATA
„Chińskie wachlarze”- wykonanie z papieru wachlarzy i ozdobienie ich według własnego pomysłu.
„Weneckie maski”- skąd się wzięły i jak je zrobić?- zajęcia tematyczne; wykonanie karnawałowych masek techniką dowolną.
MITYCZNE OPOWIEŚCI- zapoznanie z wybranymi fragmentami mitologii greckiej.
QUIZY WIEDZY- zorganizowanie quizu wiedzy na temat wybranych krajów. W przeprowadzeniu quizy wykorzystaliśmy karty z gry Palcem po mapie…
„W KRAINIE WIATRAKÓW”- poznanie kultury holenderskiej i wykonanie pracy plastycznej
(wiatrak/tulipan) techniką dowolną.
POZOSTAŁE ZAJĘCIA W ROKU SZKOLNYM 2023-2024
WYMIANA POCZTÓWKOWA
ZAJĘCIA PLASTYCZNE
11 LISTOPAD
DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA
DZIEŃ ŻYCZLIWOŚCI
Zimowe prace plastyczne- drzewo i bałwan.
Mówimy o emocjach.
KOSMOS- wykonanie prac plastycznych
Dzień Bociana
LORNETKI
MIĘDZYSZKOLNY KONKURS PLASTYCZNY: „MILI-LILI-LAWI”
Regulamin IV Edycji Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego
ROK SZKOLNY 2022/2023
WYMIANA KORESPONDENCJI ZE ŚWIETLICĄ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 2 W GRODZISKU WIELKOPOLSKIM
Od zeszłego roku szkolnego uczniowie uczęszczający do naszej świetlicy mają okazję korespondować z uczniami świetlicy Szkoły Podstawowej nr2 im. Powstańców Wielkopolskich w Grodzisku Wielkopolskim. W pierwszym liście, który w tym roku mieliśmy okazję wysłać do naszych przyjaciół, dzięki uprzejmości Gminy Strumień, mogliśmy załączyć niespodziankę w postaci naszej gminnej maskotki. Mamy nadzieję, że prezent ten ucieszy naszych korespondencyjnych przyjaciół. Pragniemy także podziękować Urzędowi Gminy Strumień za przekazane prezenty.
Kontynuacja wymiany listownej. Otrzymaliśmy list ze Szkoły Podstawowej w Grodzisku Wielkopolskim. Natomiast my przed Świętami Wielkanocnymi wysłaliśmy do naszych listownych znajomych świąteczne życzenia.
ZAJĘCIA WARSZTATOWE Z WYKORZYSTANIEM DRUKARKI 3D NA ŚWIETLICY.
Krzysztof Trzaskalik przeprowadził zajęcia z tworzenia projektów 3D, uczniowie brali udział w projektowaniu brył a następnie zaprojektowane bryły były wydrukowane przy pomocy drukarki Omni200 z projektu Laboratorium Przyszłości. W zajęciach udział brali uczniowie uczęszczający na świetlicę szkolną.
→ Film z zajęć (należy kliknąć w napis)
PROJEKTY REALIZOWANE W ROKU SZKOLNYM 2022/2023
⇒REGULAMIN PROJEKTU CZTERY PORY ROKU
⇒REGULAMIN PROJEKTU EUROPA I JA
Przygotowanie prezentacji o ważnych miejscach w Grecji.
⇒Prezentacja- Grecja
⇒ REGULAMIN PROJEKTU ZABAWA SZTUKĄ 2022-2023
⇒ REGULAMIN PROJEKTU ŚWIETLICZAKI NA TROPIE… KOLORÓW ŚWIATA
⇒Z przyszłością na ty
⇒Z przyszłością na TY REGULAMIN
Zadanie 1- Kim jesteś? O czym marzysz? Za co Ciebie chwalą?
Zadanie2- Zawody i ich atrybuty.
Zadanie 3: Wartość wolontariatu i jego wpływ na podejmowanie decyzji. Zaplanowanie i przeprowadzenie dowolnej akcji.
Zadanie 4- Bądź najlepszą wersją siebie -autoprezentacja.
Zadanie 5- Zawodowe abecadło
Zadanie 6- Słowo klucz: ZAWODY PRZYSZŁOŚCI
Zadanie 7- Moje supermoce, czyli mocne strony i jak je wykorzystać.
Zadanie 8- Gdy dorosnę zostanę zawodowcem…
Zadanie 9- Mam talent i się nim chwalę …
Zadanie 10- Twórcze projektowanie przyszłości.
POZOSTAŁE ZAJĘCIA: