Home » Świetlica

Świetlica

ROK SZKOLNY 2024/2025

REALIZOWANE PROJEKTY:

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny EUROPA I JA 

W tym roku uczniowie świetlicy poznawać będą GRUZJĘEUROPA I JA

Europa i Ja

→Regulamin IV edycja projektu edukacyjnego- EUROPA I JA

Symbole narodowe.
Podczas zajęć poznaliśmy symbole narodowe Gruzji.

Symbole narodowe. Symbole narodowe.

Bajka, książka, słuchowisko lub film
Zapoznaliśmy się z gruzińską bajką pt. Trzy kłamstwa. Stworzyliśmy ilustracje do przeczytanego utworu literackiego.

Bajka gruzińska Bajka gruzińska

Słownik obrazkowy.
Poznaliśmy kilka ważnych słów w języku gruzińskim.

Słownik obrazkowy. Słownik obrazkowy. Słownik obrazkowy.
Słownik obrazkowy. Słownik obrazkowy. Słownik obrazkowy.

Ciekawe Miejsca.
GRUZJA NAJCIEKAWSZE MIEJSCA-prezentacja

Zwierzęta i rośliny.
W czasie zajęć świetlicowych przybliżono uczniom florę i faunę Gruzji. Uczniowie w swoich pracach plastycznych mieli uwiecznić pochodzące z Gruzji wybrane zwierzę lub roślinę.

  Zwierzęta i rośliny. Zwierzęta i rośliny.

Stolica oczami dziecka.
Podczas zajęć poznaliśmy stolicę Gruzji- Tibilisi oraz zobaczyliśmy najciekawsze miejsca i zabytki tego miasta. Następnie wykonaliśmy pracę plastyczną ilustrującą poznaną przez nas stolicę.

Stolica oczami dziecka.

Projekt Edukacyjny: POSTAW NA WARTOŚCI

Projekt edukacyjna- postaw na wartości- plakat

→Regulamin projektu edukacyjnego POSTAW NA WARTOŚCI

KRĄG I
POSTAW NA PATRIOTYZM

„Sztukę projektuję- barwy mojego kraju prezentuję”

POSTAW NA PATRIOTYZM POSTAW NA PATRIOTYZM POSTAW NA PATRIOTYZM POSTAW NA PATRIOTYZM

„Symbole poznaję- innych z nimi zapoznaję”

POSTAW NA PATRIOTYZM "Sztukę projektuję- barwy mojego kraju prezentuję" POSTAW NA PATRIOTYZM "Sztukę projektuję- barwy mojego kraju prezentuję" POSTAW NA PATRIOTYZM "Sztukę projektuję- barwy mojego kraju prezentuję"
POSTAW NA PATRIOTYZM "Sztukę projektuję- barwy mojego kraju prezentuję" POSTAW NA PATRIOTYZM "Sztukę projektuję- barwy mojego kraju prezentuję"

KRĄG II
POSTAW NA EKOLOGIĘ

„Zasady znam i stosuje sam- kreatywne zapoznanie uczniów z zasadami segregowania odpadów.

Segregacja śmieci Segregacja śmieci Segregacja śmieci Segregacja śmieci

Krąg IV
„Postaw na zdrowie”

„Swoje ciało znam- pokazuję sam” – kreatywne zajęcia mające na celu poznanie własnego ciała zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz”.

Swoje ciało znam Swoje ciało znam Swoje ciało znam Swoje ciało znam Swoje ciało znam Swoje ciało znam Swoje ciało znam Swoje ciało znam Swoje ciało znam Swoje ciało znam

KRĄG V
„POSTAW NA SPOŁECZEŃSTWO

„Listy ślemy- rówieśników poznajemy”- zorganizowanie wymiany pocztówkowej- wymiana kartek świątecznych z kilkunastoma placówkami z Polski i Litwy.

Wymiana pocztówkowa

Emocje znamy i siebie wyrażamy” – w kreatywny sposób przedstawiono zajęcia dotyczące emocji. Uczniowie, oglądając film edukacyjny, zapoznali się z nazwami i charakterystyką poszczególnych emocji. Następnie narysowali ulubione przez siebie emocje. Na zakończenie zajęć stworzyli gazetkę ścienną, która ukazuje potrzebę doznawania różnych emocji.

Emocje Emocje Emocje Emocje
Emocje Emocje Emocje

 

 

Projekt Edukacyjny: ZABAWA SZTUKĄ

 

Projekt ZABAWA SZTUKĄ→Regulamin projektu edukacyjnego ZABAWA SZTUKĄ 2024-2025

 

ZADANIE MIESIĄCA- PAŹDZIERNIK
Międzynarodowy Dzień Kropki

Międzynarodowy Dzień Kropki Międzynarodowy Dzień Kropki

ZADANIE MIESIĄCA- LISTOPAD

“Kolorowe grzyby” – grzyby uznawane są za symbol jesieni. Namalowaliśmy grzyby w formacie XXL, a w swojej pracy zainspirowaliśmy się twórczością Yayomi Kusama.

Grzyby XXL Grzyby XXL Grzyby XXL Grzyby XXL

ZADANIE MIESIĄCA- STYCZEŃ

Rok Olgi Boznańskiej- rok 2025 został ogłoszony Rokiem Olgi Boznańskiej. Jednym z najbardziej rozpoznawalnych dzieł tej artystki jest “Dziewczynka z chryzantemami”. W co wpatruje się dziewczynka? My już wiemy…

ZADANIE MIESIĄCA- STYCZEŃ ZADANIE MIESIĄCA- STYCZEŃ

ZADANIE MIESIĄCA- MARZEC

„Geometryczny pejzaż” – znaleźliśmy inspirację wśród obrazów Paula Klee np. Zamek i słońce, Ad Parnassum, Południowe ogrody, Ogrody świątynne. Stworzyliśmy własne, geometryczne obrazy przedstawiające miasto, ogród etc.

ZADANIE MIESIĄCA- MARZEC ZADANIE MIESIĄCA- MARZEC ZADANIE MIESIĄCA- MARZEC

 

 

Projekt Edukacyjny: ŚWIETLICZAKI NA TROPIE … BAŚNI, LEGEND I MITÓW.

świetliczaki na tropie

⇒Świetliczaki na tropie … 2024/2025 – regulamin

MODUŁ I
„BAŚNIE ZE ŚWIATA”

 1. ŻÓŁW GADUŁA- BAŚŃ INDYJSKA
W czasie zajęć poznaliśmy ciekawostki na temat INDII- kraju tańców, sari i niesamowitej muzyki…, ale też kraju ubogich. Zagraliśmy w zabawę ” tak/nie”- mieszkańcy Indii odwrotnie niż my poruszają głową na tak – kręcą głową na boki, na nie kiwają góra- dół. Zabawa podczas tej gry była przednia, śmiechów nie było końca.  Zabawiliśmy się także w tradycyjną indyjską grę „jo-jo”. Wysłuchaliśmy baśni pt.: „Żółw gaduła” i już teraz wiemy dlaczego czasem warto milczeć, zwłaszcza wtedy kiedy nie ma się nic mądrego do powiedzenia. Wiemy też co znaczy dochowanie tajemnicy i jak cenny jest przyjaciel, który potrafi jej dotrzymać. Na koniec wykonaliśmy ilustracje do baśni dwoma technikami plastycznymi- farbami i origami płaskie z koła.

ŻÓŁW GADUŁA- BAŚŃ INDYJSKA ŻÓŁW GADUŁA- BAŚŃ INDYJSKA ŻÓŁW GADUŁA- BAŚŃ INDYJSKA
ŻÓŁW GADUŁA- BAŚŃ INDYJSKA ŻÓŁW GADUŁA- BAŚŃ INDYJSKA ŻÓŁW GADUŁA- BAŚŃ INDYJSKA

 2. KOWAL I ELF- BAŚŃ SZKOCKA
Podczas zajęć zapoznaliśmy się z treścią baśni: „Kowal i Elf”. Pokolorowaliśmy ilustrację do tej baśni, zapoznaliśmy się z ciekawostkami na temat Szkocji, kraju z którego pochodzi omawiany przez nas utwór. Zagraliśmy w popularną w Szkocji zabawę – narysuj węża, a na koniec zajęć wykonaliśmy płaskorzeźbę, wykorzystując folię aluminiową.

KOWAL I ELF- BAŚŃ SZKOCKA KOWAL I ELF- BAŚŃ SZKOCKA KOWAL I ELF- BAŚŃ SZKOCKA KOWAL I ELF- BAŚŃ SZKOCKA
KOWAL I ELF- BAŚŃ SZKOCKA KOWAL I ELF- BAŚŃ SZKOCKA KOWAL I ELF- BAŚŃ SZKOCKA KOWAL I ELF- BAŚŃ SZKOCKA

3. O PASTUSZKU ASZWILIM, CO MIAŁ CUDOWNY SEN- BAŚŃ GRUZIŃSKA
W trakcie zajęć uczniowie poznali treść gruzińskiej baśni. Poprzez zapoznanie się z prezentacją dotyczącą ludności Gruzji, poznali ich tradycyjne stroje, muzykę i inne elementy folkloru. Wiedzą już jak ważne w tym kraju są krowy. Zagrali także w Damkę- grę planszową wywodzącą się z Europy Wschodniej. Na koniec zajęć wykonali piękne obrazy pt.: „Miasto nocą.”

BAŚŃ GRUZIŃSKA BAŚŃ GRUZIŃSKA BAŚŃ GRUZIŃSKA BAŚŃ GRUZIŃSKA

MODUŁ II
„LEGENDY POLSKIE O FANTASTYCZNYCH STWORACH”

1. LEGENDA O SKARBNIKU
Przy okazji obchodów Dnia Górnika w naszym regionie, zapoznaliśmy się z legendą o Skarbniku, który chroni wszystkich pracujących w kopalni. Zapoznaliśmy się z charakterem pracy górnika, ryzykiem jakie niesie wykonywanie tej pracy, a także z elementami galowego stroju górniczego. Już wiemy dlaczego w tym mundurze jest 29 guzików i co oznaczają różne kolory piór na czaku. Poznaliśmy przy okazji także opowieść o św. Barbarze- patronce górników. Wiemy jakie są rodzaje kopalń w Polsce i porozmawialiśmy o innych zawodach, których wykonywanie związane jest z ryzykiem utraty życia. Na sam koniec zajęć wykonaliśmy portret kolegi używając czarnej kredki lub węgla i kolorowaliśmy postać Skarbnika.

LEGENDA O SKARBNIKU 1. LEGENDA O SKARBNIKU 1. LEGENDA O SKARBNIKU
1. LEGENDA O SKARBNIKU 1. LEGENDA O SKARBNIKU 1. LEGENDA O SKARBNIKU

2. LEGENDA O SYRENCE WARSZAWSKIEJ
Przypomnieliśmy sobie Legendę o Syrence Warszawskiej, zapoznaliśmy się z informacjami na temat Wisły- królowej polskich rzek. Śpiewaliśmy wybrane piosenki, na koniec zajęć wczuliśmy się w rolę grafików i zaprojektowaliśmy nowe herby Warszawy.

2. LEGENDA O SYRENCE WARSZAWSKIEJ 2. LEGENDA O SYRENCE WARSZAWSKIEJ 2. LEGENDA O SYRENCE WARSZAWSKIEJ 2. LEGENDA O SYRENCE WARSZAWSKIEJ

3. LEGENDA O BAZYLISZKU
Uczniowie przypomnieli sobie treść legendy o legendarnym stworzeniu, które bytowało w jednej z warszawskich piwnic. Zapoznali się z ciekawostkami na temat naszej stolicy- Warszawy. Dyskutowali także na temat przestrzegania zasad. Na koniec zajęć wykonali techniką recyklingu postać Bazyliszka.

Bazyliszek Bazyliszek Bazyliszek
Bazyliszek Bazyliszek

4. LEGENDA O SMOKU WAWELSKIM
Uczniowie w czasie zajęć przypomnieli sobie historię Smoka Wawelskiego. Wirtualnie zwiedzili magiczne miasto- Kraków. Mieli okazję obejrzeć animowany film pt.: „Porwanie Baltazara Gąbki”, by na koniec stworzyć komiks obrazujący losy poznanych za pośrednictwem oglądanego filmu bohaterów.

Smok Wawelski.
Smok Wawelski. Smok Wawelski.
Smok Wawelski. Smok Wawelski.

 

 

Pozostałe zajęcia:

Pozostałe zajęcia świetlicowe. Pozostałe zajęcia świetlicowe. Pozostałe zajęcia świetlicowe. Pozostałe zajęcia świetlicowe.
Pozostałe zajęcia świetlicowe. Pozostałe zajęcia świetlicowe. Pozostałe zajęcia świetlicowe. Pozostałe zajęcia świetlicowe.

Pozostałe zajęcia: Pozostałe zajęcia: Pozostałe zajęcia: Dodatkowe zajęcia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

kwiecień 2025
P W Ś C P S N
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930