ROK SZKOLNY 2024/2025
REALIZOWANE PROJEKTY:
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny EUROPA I JA
W tym roku uczniowie świetlicy poznawać będą GRUZJĘ
→Regulamin IV edycja projektu edukacyjnego- EUROPA I JA
Symbole narodowe.
Podczas zajęć poznaliśmy symbole narodowe Gruzji.
Bajka, książka, słuchowisko lub film
Zapoznaliśmy się z gruzińską bajką pt. Trzy kłamstwa. Stworzyliśmy ilustracje do przeczytanego utworu literackiego.
Słownik obrazkowy.
Poznaliśmy kilka ważnych słów w języku gruzińskim.
Ciekawe Miejsca.
GRUZJA NAJCIEKAWSZE MIEJSCA-prezentacja
Zwierzęta i rośliny.
W czasie zajęć świetlicowych przybliżono uczniom florę i faunę Gruzji. Uczniowie w swoich pracach plastycznych mieli uwiecznić pochodzące z Gruzji wybrane zwierzę lub roślinę.
Stolica oczami dziecka.
Podczas zajęć poznaliśmy stolicę Gruzji- Tibilisi oraz zobaczyliśmy najciekawsze miejsca i zabytki tego miasta. Następnie wykonaliśmy pracę plastyczną ilustrującą poznaną przez nas stolicę.
Projekt Edukacyjny: POSTAW NA WARTOŚCI
→Regulamin projektu edukacyjnego POSTAW NA WARTOŚCI
KRĄG I
POSTAW NA PATRIOTYZM
„Sztukę projektuję- barwy mojego kraju prezentuję”
„Symbole poznaję- innych z nimi zapoznaję”
KRĄG II
POSTAW NA EKOLOGIĘ
„Zasady znam i stosuje sam- kreatywne zapoznanie uczniów z zasadami segregowania odpadów.
Krąg IV
„Postaw na zdrowie”
„Swoje ciało znam- pokazuję sam” – kreatywne zajęcia mające na celu poznanie własnego ciała zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz”.
KRĄG V
„POSTAW NA SPOŁECZEŃSTWO
„Listy ślemy- rówieśników poznajemy”- zorganizowanie wymiany pocztówkowej- wymiana kartek świątecznych z kilkunastoma placówkami z Polski i Litwy.
Emocje znamy i siebie wyrażamy” – w kreatywny sposób przedstawiono zajęcia dotyczące emocji. Uczniowie, oglądając film edukacyjny, zapoznali się z nazwami i charakterystyką poszczególnych emocji. Następnie narysowali ulubione przez siebie emocje. Na zakończenie zajęć stworzyli gazetkę ścienną, która ukazuje potrzebę doznawania różnych emocji.
Projekt Edukacyjny: ZABAWA SZTUKĄ
→Regulamin projektu edukacyjnego ZABAWA SZTUKĄ 2024-2025
ZADANIE MIESIĄCA- PAŹDZIERNIK
Międzynarodowy Dzień Kropki
ZADANIE MIESIĄCA- LISTOPAD
“Kolorowe grzyby” – grzyby uznawane są za symbol jesieni. Namalowaliśmy grzyby w formacie XXL, a w swojej pracy zainspirowaliśmy się twórczością Yayomi Kusama.
ZADANIE MIESIĄCA- STYCZEŃ
Rok Olgi Boznańskiej- rok 2025 został ogłoszony Rokiem Olgi Boznańskiej. Jednym z najbardziej rozpoznawalnych dzieł tej artystki jest “Dziewczynka z chryzantemami”. W co wpatruje się dziewczynka? My już wiemy…
ZADANIE MIESIĄCA- MARZEC
„Geometryczny pejzaż” – znaleźliśmy inspirację wśród obrazów Paula Klee np. Zamek i słońce, Ad Parnassum, Południowe ogrody, Ogrody świątynne. Stworzyliśmy własne, geometryczne obrazy przedstawiające miasto, ogród etc.
Projekt Edukacyjny: ŚWIETLICZAKI NA TROPIE … BAŚNI, LEGEND I MITÓW.
⇒Świetliczaki na tropie … 2024/2025 – regulamin
MODUŁ I
„BAŚNIE ZE ŚWIATA”
1. ŻÓŁW GADUŁA- BAŚŃ INDYJSKA
W czasie zajęć poznaliśmy ciekawostki na temat INDII- kraju tańców, sari i niesamowitej muzyki…, ale też kraju ubogich. Zagraliśmy w zabawę ” tak/nie”- mieszkańcy Indii odwrotnie niż my poruszają głową na tak – kręcą głową na boki, na nie kiwają góra- dół. Zabawa podczas tej gry była przednia, śmiechów nie było końca. Zabawiliśmy się także w tradycyjną indyjską grę „jo-jo”. Wysłuchaliśmy baśni pt.: „Żółw gaduła” i już teraz wiemy dlaczego czasem warto milczeć, zwłaszcza wtedy kiedy nie ma się nic mądrego do powiedzenia. Wiemy też co znaczy dochowanie tajemnicy i jak cenny jest przyjaciel, który potrafi jej dotrzymać. Na koniec wykonaliśmy ilustracje do baśni dwoma technikami plastycznymi- farbami i origami płaskie z koła.
2. KOWAL I ELF- BAŚŃ SZKOCKA
Podczas zajęć zapoznaliśmy się z treścią baśni: „Kowal i Elf”. Pokolorowaliśmy ilustrację do tej baśni, zapoznaliśmy się z ciekawostkami na temat Szkocji, kraju z którego pochodzi omawiany przez nas utwór. Zagraliśmy w popularną w Szkocji zabawę – narysuj węża, a na koniec zajęć wykonaliśmy płaskorzeźbę, wykorzystując folię aluminiową.
3. O PASTUSZKU ASZWILIM, CO MIAŁ CUDOWNY SEN- BAŚŃ GRUZIŃSKA
W trakcie zajęć uczniowie poznali treść gruzińskiej baśni. Poprzez zapoznanie się z prezentacją dotyczącą ludności Gruzji, poznali ich tradycyjne stroje, muzykę i inne elementy folkloru. Wiedzą już jak ważne w tym kraju są krowy. Zagrali także w Damkę- grę planszową wywodzącą się z Europy Wschodniej. Na koniec zajęć wykonali piękne obrazy pt.: „Miasto nocą.”
MODUŁ II
„LEGENDY POLSKIE O FANTASTYCZNYCH STWORACH”
1. LEGENDA O SKARBNIKU
Przy okazji obchodów Dnia Górnika w naszym regionie, zapoznaliśmy się z legendą o Skarbniku, który chroni wszystkich pracujących w kopalni. Zapoznaliśmy się z charakterem pracy górnika, ryzykiem jakie niesie wykonywanie tej pracy, a także z elementami galowego stroju górniczego. Już wiemy dlaczego w tym mundurze jest 29 guzików i co oznaczają różne kolory piór na czaku. Poznaliśmy przy okazji także opowieść o św. Barbarze- patronce górników. Wiemy jakie są rodzaje kopalń w Polsce i porozmawialiśmy o innych zawodach, których wykonywanie związane jest z ryzykiem utraty życia. Na sam koniec zajęć wykonaliśmy portret kolegi używając czarnej kredki lub węgla i kolorowaliśmy postać Skarbnika.
2. LEGENDA O SYRENCE WARSZAWSKIEJ
Przypomnieliśmy sobie Legendę o Syrence Warszawskiej, zapoznaliśmy się z informacjami na temat Wisły- królowej polskich rzek. Śpiewaliśmy wybrane piosenki, na koniec zajęć wczuliśmy się w rolę grafików i zaprojektowaliśmy nowe herby Warszawy.
3. LEGENDA O BAZYLISZKU
Uczniowie przypomnieli sobie treść legendy o legendarnym stworzeniu, które bytowało w jednej z warszawskich piwnic. Zapoznali się z ciekawostkami na temat naszej stolicy- Warszawy. Dyskutowali także na temat przestrzegania zasad. Na koniec zajęć wykonali techniką recyklingu postać Bazyliszka.
4. LEGENDA O SMOKU WAWELSKIM
Uczniowie w czasie zajęć przypomnieli sobie historię Smoka Wawelskiego. Wirtualnie zwiedzili magiczne miasto- Kraków. Mieli okazję obejrzeć animowany film pt.: „Porwanie Baltazara Gąbki”, by na koniec stworzyć komiks obrazujący losy poznanych za pośrednictwem oglądanego filmu bohaterów.
Pozostałe zajęcia: